Wij bij DEY zijn verheugd om ons 2022 Virtual Summer Institute aan te kondigen op 27-29 junie van 16.00-18.00 uur EDT.
Dit jaar onderzoeken we de kruising van rechtvaardigheid, beleid en praktijk in het onderwijs en de opvang van jonge kinderen binnen onze huidige lokale, nationale en mondiale landschappen.
Hoe bevorderen we gelijkheid in onze praktijken, curriculum en pedagogiek wanneer wetgevers wetgeving aannemen die raciale en gendergelijkheid in openbare instellingen verbiedt?
Wat kunnen we doen om te pleiten voor de ervaringen in de vroege kinderjaren die elk kind verdient? Waar kunnen we voorbeelden vinden van belangenbehartiging in vroege zorg en onderwijs?
Hoe kunnen we, met al het onderzoek naar de ontwikkeling, het onderwijs en het leren van kinderen, deze bevindingen gebruiken om onze praktijken en relaties met jonge kinderen en hun families te verbeteren?
Op deze en andere vragen gaan we in op het Zomerinstituut 2022. Bekijk hieronder ons gedetailleerde plan voor elke dag.
Dag 1: Raciale rechtvaardigheid in het onderwijs voor jonge kinderen centraal stellen.
Maandag 27 juni, 16.00-18.00 uur EDT
We trappen het instituut af met een discussie over het centraal stellen van raciale rechtvaardigheid in de vroege zorg en het onderwijs.
Takiema Bunche Smith, oprichter en president van Anahsa Consulting en senior adviseur van het Centre on Culture, Race, & Equity in Bank Street, zal deze discussie leiden met Maurice Sykes, co-redacteur van het komende boek Rechtvaardigheid in de kinderopvang: het zorgstelsel voor jonge kinderen transformerenen Rukia Rodgers, oprichter/directeur van The Highlander School.
Deze discussie begint met het inzicht dat ons vakgebied een toegangspoort moet zijn voor authentiek rechtvaardigheids- en raciale rechtvaardigheidswerk, terwijl we de historische en hedendaagse obstakels aanpakken die zijn gecreëerd om dat werk te verstoren.
Terwijl we krachtige stappen blijven maken in het verheffen en centreren van gemarginaliseerde stemmen, mogen we niet vergeten dat er maar al te snel een andere dag zal zijn waarop we moeten ons voorbereiden om met jonge kinderen te praten over de laatste aanval van binnenlands terrorisme op gekleurde gemeenschappen.
Dag 2: Opkomen voor de kinderjaren die alle kinderen verdienen: een gesprek met Linda Darling Hammond.
Dinsdag 28 juni, 16.00-17.00 uur EDT, en DEY Presents Advocacy in Action, 17.00-18.00 uur EDT.
Dag 2 staat in het teken van belangenbehartiging, met de nadruk op effectieve strategieën voor beleidsbeïnvloeding en voorbeelden van belangenbehartiging in actie.
DEY-medeoprichter Nancy Carlsson-Paige en DEY-mededirecteur Denisha Jones beginnen in gesprek met onderwijsbeleidsexpert Linda Darling Hammond, voorzitter van het Learning Policy Institute.
Aangezien DEY ernaar streeft een steunpunt te zijn voor lokale, provinciale en nationale belangenbehartiging voor onderwijs en zorg voor jonge kinderen, zijn we verheugd om met Linda te praten over best practices voor het bevorderen van een beleidsagenda om de kindertijd te beschermen.
Na het bespreken van strategieën en tactieken, willen we de belangenbehartiging van onze partners en ontvangers van minisubsidies onder de aandacht brengen.
In onze DEY Podcast Special: Advocacy in Action, ontmoet je voorstanders van jonge kinderen en hoor je over hun uitstekende inspanningen om jonge kinderen, leraren en gezinnen te ondersteunen.
Sluit je aan bij Lakisha Reid en Denisha Jones terwijl we je helpen je belangenbehartigingsplan te ontwikkelen en een verrassende aankondiging te delen!
Dag 3: Onderzoek en praktijk op elkaar afstemmen in de vroege zorg en het onderwijs.
Woensdag 29 juni, 16.00-18.00 uur EST.
Het 2022 Summer Institute sluit af met een paneldiscussie over het omzetten van onderzoeksresultaten in best practices.
Denisha Jones nodigde Dale Farran uit, een emerita professor aan het Peabody College in Vanderbilt en hoofdonderzoeker van een recent onderzoek naar door de staat gefinancierd voorschools onderwijs, Carol Garboden Murray, auteur van Verhelderende zorg: de pedagogiek en praktijk van zorg in gemeenschappen voor jonge kinderenen Lakisha Reid, presentator van The DEY Podcast en oprichter/eigenaar van Discovery, A Place for Childhood, om zich bij haar aan te sluiten voor deze kritische discussie.
Bestuurders, financiers en beleidsmakers eisen al jaren dat we evidence-based onderzoek gebruiken om best practices te ontwikkelen die een gezonde ontwikkeling van kinderen ondersteunen.
Toch zien we routinematig het onderzoek naar de voordelen van ongestructureerd spel, waarbij verkenning en onderzoek in het vroege onderwijs centraal staan, en het creëren van hoogwaardige relaties die door de bestuurders en gekozen functionarissen worden afgewezen, verteerd door de valse overtuiging dat een kind kan en moet lezen en schrijven om vier uur. jaar oud.
Onderzoek heeft ons de tools gegeven die we nodig hebben om ondersteunende praktijken voor vroege zorg en onderwijs te implementeren; we kunnen echter niet wachten tot de verantwoordelijken het onderzoek lezen, interpreteren en uitvoeren.
Het is aan ons om onderzoeksresultaten te begrijpen en ons werk af te stemmen op wat we weten dat het beste aansluit bij de behoeften van kinderen en hen helpt te gedijen. We zullen recente bevindingen bespreken over de gevaren van academisch onderwijs in de kleuterklas en strategieën delen om onderzoek te gebruiken om uw praktijk te begeleiden.
We kijken ernaar uit om deel te nemen aan deze krachtige gesprekken en hopen dat u met ons meedoet. Register hier.
Heb je gehoord over onze nieuwe DEY-podcast gehost door Lakisha Reid?
Heb je onze Advocacy Map al gezien? Als u een belangenorganisatie of wetgeving voor jonge kinderen kent, dien deze dan vandaag nog in.
Heeft u geld nodig om deel te nemen aan gemeenschapsacties? Vraag een DEY Mini-subsidie aan.
Maakt u zich zorgen over de richting waarin het onderwijsbeleid gaat? Overweeg alstublieft om te doneren om het belangrijke werk van DEY te ondersteunen, namelijk het pleiten voor passend onderwijs voor jonge kinderen.